ادبی نوشته های امجد

طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۸ دی ۹۳، ۲۲:۳۱ - مینا
    چرا

فال حافظ

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۰۳ ب.ظ

حافظ

به نام خداوندقلم-عشق-کلمه

من به جناب حافظ اردت عجیبی دارم وبه فال ایشونم اعتقادِ عجیبی...

سالِ پیش سرِسال تحویل یه فالِ پرازامیدبرام اومدکه بیت اولش این بود:

دست ازطلب ندارم تاکامِ من برآید

یاجان رسدبه جانان یاجان زتن  برآید

که  البته برای من تعبیرهم شد؛طوری که حتی روزی که این بیت تعبیرشداین دوبیتی رودرجوابِ جناب حافظ گفتم:

دست ازطلب ندارم تاکامِ  من برآید

یاجان رسدبه جانان یاجانِ من درآید

حافظ!مبارکم باد!جانان به من بخندید

انقدرپیله گشتم تاکامِ  دل برآمد

که البته تعبیرش خیلی کوتاه بودوبعدازیه هفته دوباره رفتیم سراغ قسمت«جان من درآید!»ش!

اماامسال حساب کارخیلی فرق می کنه...

امسال موقع سال تحویل نیم ساعت فقط گریه می کردم!(سالی که نکوست...)

فال امسالم  یه جورغم خاصی همراه خودش داره...

اما من خیلی بهش بدبین نیستم...

هرچندکه  تاهمین الآنم تعبیرشو می بینم!

حالاشماهم فالموبخونیدشاید بهترازمن تعبیرش کردید!

«یادبادآنکه سرِکوی توام منزل بود

دیده راروشنی ازخاکِ درت حاصل بود

راست چون سوسن وگل ازاثرِ صحبتِ  پاک

درزبان بودمراآنچه تورادر دل بود

دل چوازپیرِ خردنقل معانی می کرد

عشق می گفت به شرح آنچه برو مشکل بود

آه ازآن جورِتطاول که درین دامگه است

آه ازآن سوزونیازی که درآن محفل بود

دردلم بودکه بی دوست نباشم هرگز

چه توان کردکه سعی من ودل باطل بود

دوش بریادِ حریفان به خرابات شدم

خمِ می دیدم وخون دردل وپادرگل بود

بس بگشتم که بپرسم سببِ دردِ فراق

مفتیِ عقل درین مسئله لایعقل بود

راستی خاتم فیروزه ی بواسحاقی

خوش درخشیدولی دولتِ مستعجل بود

دیدی آن قهقهه ی کبکِ خرامان حافظ

که زسرپنجه ی شاهینِ قضاغافل بود»

ما که دیگه تصمیم گرفتیم ازاین به بعدهرچه «سرپنجه ی شاهین قضا»گفت قبول کنیم؛به شماهم توصیه می کنم باهاش کناربیاید،چون تغییرش که کارِمانیس...

ولی لاقل می تونیم باهاش کناربیایم وحالشو ببریم!

من که ازوقتی این جوری فکرمی کنم حالم  خیلی بهتره.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۱

نظرات  (۱)

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند / آیا شود که گوشه  ی چشمی به ما کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی